Usprawnienia w miejskich autobusach.

Od kilku miesięcy na placu manewrowym Zakładu Komunikacji Miejskiej przy Komunalnej 3, stoi 19 nowych pojazdów w tym 10 elektrycznych i 9 spalinowych nisko-emisyjnych. Każdy z nich wyposażony jest w szereg urządzeń i funkcji, które choć znacznie ułatwiają podróżowanie autobusami – wymagają również zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń, tak pasażerów, jak i kierowców.

Na naszym profilu Facebook-owym znaleźć można wskazówki i instrukcje działania nowych funkcji w pojazdach w formie pisemnej oraz krótkich filmów instruktażowych. Dowiecie się z nich Państwo m.in, o tym że:

  • wszystkie 19 nowych autobusów to pojazdy w pełni zautomatyzowane, niskopodłogowe, wyposażone w monitoring i klimatyzację,
  • w autobusach znajdziecie Państwo sieć Wi-fi, do której hasło umieszczone jest w pojazdach, a także kilka gniazd do ładowania urządzeń elektrycznych.
  • Nowością są biletomaty, które umożliwiają zakupu biletu bezpośrednio w autobusie, zarówno w formie gotówkowej, jak i bezgotówkowej. Każdy z nich oznaczony jest specjalnymi strzałkami, które przeprowadzą podróżnych przez cały etap zakupu biletów w urządzeniu.
  • Aby nie tracić ciepła zimą, a chłodu latem, każdy autobus z nowej floty daje pasażerom możliwość samodzielnego otwierania drzwi pojazdu za pomocą specjalnych przycisków, zamontowanych wewnątrz (na poręczach) i na zewnątrz autobusów (przy drzwiach wejściowych). Otwieranie drzwi przez pasażerów jest możliwe gdy przyciski podświetlone są na zielono tzn. zostały wcześniej aktywowane przez kierowcę.

Wspomniany monitoring w pojazdach  pozwala wyjaśnić i uzasadnić wątpliwości związane m.in.: z przyznaniem mandatów, zagubieniem bagażu przez pasażera, czy zachowaniem podróżnych w czasie jazdy, w sytuacji gdy pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości.
Zachęcamy podróżnych do kontaktu z dyspozytorem miejskiej komunikacji, który odpowiada za koordynowanie i planowanie ciągłości wykonywanych zadań przewozowych. Dyspozytornia znajdująca się przy zajezdni Zakładu Komunikacji Miejskiej to „biuro rzeczy znalezionych”. Na odbiór czekają tam zawsze czapki, telefony, książki i cała „kolekcja” przedmiotów należących do zapominalskich. 100% z nich wraca do swoich właścicieli. Wystarczy zadzwonić na numer dyspozytora dyżurnego 15 842-39-19, który widnieje na każdym przystanku autobusowym, poniżej rozkładu jazdy. Zapytania można też kierować za pomocą portalu społecznościowego Facebook, który jest wirtualnym Biurem Obsługi Klienta MZK. Zachęcamy do kontaktu z nami. Jesteśmy do Państwa dyspozycji 🙂

 

 

Ostatnio dodane